چرا باید یک سایت اختصاصی برای شرکت خود داشته باشیم؟

فرض کنید یک کسب و کار دارید و می خواهید در فضای مجازی نیز محصولات خود را معرفی کنید و از این طریق نیز با مشتریان خود ارتباط داشته باشید و مشتریان جدیدتری را جذب محصولات و برند خود کنید. شما راهکارهای زیر را برای عملی کردن این ایده دارید:

  1. ایجاد یک حساب کاربری در شبکه های اجتماعی نظیر فیسبوک، اینستاگرام، توئیتر و ... و معرفی برند و خدمات و محصولات در بستر این برنامه ها.
  2.  ایجاد یک وبسایت و معرفی برند و محصولات از طریق ایجاد صفحات در این وبسایت.

گزینه 1 غالبا به صورت رایگان بوده و در دسترس همگان قرار دارد و مزایا و معایب خود را دارد. مزایای فعالیت در شبکه های اجتماعی سهولت کار با آنها، امکان تعامل آسان و سریع با مخاطبان و بازار هدف گسترده است. اما فعالیت در این شبکه ها برای برندها معایبی را نیز در برمی گیرد. مهم ترین آنها محدودیت اکثر شبکه های اجتماعی در ارسال محتواست. غالب این شبکه اجتماعی به کاربران خود تنها اجازه ارسال یک سری محتوای محدود مانند یک عکس و یک متن ساده را می دهند. عدم امکان دسته بندی مطالب و محصولات و افزودن فیلدهای توضیحی دیگر و مفصل تر ایراد مهم دیگر فعالیت در شبکه های اجتماعی است. در شبکه اجتماعی کاربران تنها آخرین مطالب و پست های ارسالی شما را براحتی مشاهده می کنند و دسترسی به مطالب و پست های قدیمی تر شما اغلب با دردسر و مشکلات فراوان همراه است زیرا امکان دسته بندی موضوعی و زمانی پست ها تقریبا وجود ندارد و یا اگر هم باشد کارایی چندانی ندارند.

با گزینه دوم یعنی داشتن یک وبسایت اختصاصی برای برندتان نیز شما با مزایا و معایبی روبرو خواهید شد. در زیر مهم ترین مزایا ومعایب داشتن یک سایت اختصاصی را فهرست کرده ایم:

معایب داشتن سایت اختصاصی برای برند خود

1- هزینه بر بودن سایت

داشتن یک سایت اختصاصی مستلزم هزینه است. این هزینه می تواند شامل مواردی چون هزینه خرید دامنه مناسب با برند، هزینه خریداری هاست و یا سرور اختصاصی برای سایت، هزینه طراحی اختصاصی سایت برای برند، هزینه میریت، نگهداری و پشتیبانی و سئوی سایت و مواردی از این قبیل است. 

نکته خیلی مهم و کاربردی: با ایجاد سایت در سرویس های وبلاگدهی رایگان مانند بلاگفا، بلاگ بیان، میهن بلاگ، رزبلاگ و ... بخش های قابل توجهی از این هزینه ها از روی دوشتان برداشته می شود.

مزایای داشتن سایت اختصاصی برای شرکت یا برند خود

1- امکان ایجاد دسته بندی محصولات و خدمات

با وجود این دسته بندی ها بازدیدکنندگان سایت شما می توانند براحتی به صفحه دسته بندی مورد نظر مراجعه کرده و محصولات یا خدمات مورد نظرشان را با جزئیات کامل مشاهده نمایند و در صورت تمایل حتی آن محصول یا خدمات را سفارش دهند.

2- داشتن صفحات تماس با ما ، درباره ما و ..

در یک سایت اختصاصی برای شرکت خود می توانید یک صفحه مخصوص تماس با ما ایجاد کنید تا از طریق آن امکان تماس مشتریان با شما از طرق مختلف مانند تماس تلفنی، ارسال پست الکترونیکی (ایمیل) و فرم تماس با ما فراهم گردد. ضمناً می توانید صفحه درباره ما (درباره شرکت) ایجاد کنید و شمای کلی از برند، خدمات و یا محصولات خود را به مخاطبان و مشتریانتان ارائه کنید.

3- ایندکس شدن صفحات سایت شما در موتورهای جستجوگر

اکثر صفحات سایت ها بر خلاف محتوای اکثر شبکه های اجتماعی قابلیت ایندکس شدن درموتورهای جستجوگر نظیر گوگل را دارند و این امر باعث می شود تا برند و محصولات شما در نتیجه جستجوی کاربران در گوگل و سایر موتورهای جستجوگر اینترنتی ظاهر شود و از این طریق همیشه مشتریان جدید و بالقوه ای جذب خدمات و محصولات شما شوند. لازم به توضیح است که لازمه استفاده از این مزیت داشتن سایتی است که با اصول سئو طراحی و اداره شده باشد که در مقالات آتی به این مبحث به صورت ویژه و  مفصل خواهیم پرداخت.

 

اين مطلب 458 بار مشاهده شده است