5 فاکتور اصلی گوگل برای رتبه بندی سایت ها

5 فاکتور اصلی گوگل برای رتبه بندی سایت ها

موتورهای جستجو مانند گوگل در هنگام رتبه بندی سایت ها بیش از 200 فاکتور سئو سایت را بررسی و آنالیز می کنند. با سرعت زیاد به روزرسانی های الگوریتم ، پیشگیری از جدیدترین و مهمترین فاکتورهای سئو یک چالش است.

5 فاکتور اصلی گوگل برای رتبه بندی سایت ها

موتورهای جستجو مانند گوگل در هنگام  رتبه بندی سایت ها بیش از 200 فاکتور سئو سایت را بررسی و آنالیز می کنند. با سرعت زیاد به روزرسانی های الگوریتم ، پیشگیری از جدیدترین و مهمترین فاکتورهای سئو یک چالش است.

در خیلی مواقع ، باتوجه به عبارات کلیدی و رقابتی که میان وب سایت های یک صنعت وجود دارد ، نیاز است که تمام فاکتورهای سئو را اجرا کنید تا رتبه مناسبی بدست آورید ، اما گاها می توان با رعایت چند اولویت اول در میان فاکتور های سئو سایت نیز جایگاه سایت را تا چندین رتبه ارتقا داد.

اکثر موتورهای جستجو تفکیک دقیق و اولویت بندی مشخصی از فاکتورهای رتبه بندی ارائه نمی دهند. با این حال طبق تجربه سئوکار ها و مشاورین و متخصصین بهینه سازی سایت ، 5 عامل اصلی در ارتقا رتبه در لیست نتایج جستجو را می توان لینک سازی ، معماری سایت ، طراحی واکنش گرا ، سرعت سایت و سئو داخلی سایت دانست.

فاکتورهای سئو سایت

طبیعتا اجرای بیشتر از 200 فاکتور سئو در مدت زمان کوتاه ، کار دشواری است. اما برای اینکه یک سایت نوپا بتواند خود را در گوگل به مخاطبان معرفی کند ، نیازمند این است که هرچه سریعتر به رتبه های بالا ، ارتقا یابد. به همین دلیل با رعایت 5 فاکتور زیر می توان به کسب رتبه خوب امیدوار بود.

دانستن اینکه چه عواملی بیشتر از همه در موقعیت سایت شما در نتایج جستجو تأثیر دارد ، می تواند به شما کمک کند تا وب سایت خود را در صدر نتایج جستجو ببینید. این مطلب توسط وبسایت سئو و بهینه سازی سئوبهینه تنظیم شده . جهت کسب اطلاعات بیشتر ، مطالعه مقالات سئو ، آنالیز رایگان سایت و مشاوره های تخصصی سئو به سامانه seobehine.ir مراجعه نمایید. همچنین سایت analyser.seobehine.ir با 50 ابزار آنالیز سایت بصورت رایگان وضعیت سئو سایت شما را تحلیل خواهد کرد.

5 اولویت اول از فاکتورهای سئو سایت

 اگر قصد دارید تمام معیارهای بهینه سازی سایت را عملی کنید ، باید زمان زیادی را صرف نمایید و البته در بلند مدت نتایج بسیار خوشایندی کسب خواهید کرد. اگر یک وبسایت نوپا دارید و یا تمایل دارید در کوتاه مدت تغییر محسوسی در رتبه گوگل سایت خود بدهید ابتدا اقدامات زیر را در اولویت قرار دهید. 5 اولویت اصلی در سئو که نقش کلیدی در افزایش رتبه سایت دارند عبارتند از:

اهمیت طراحی ریسپانسیو در سئو

طراحی ریسپانسیو و متناسب با هر وسیله ای که کاربر با آن وارد سایت می شود یکی از فاکتورهای ضروری در سئو و حیاتی در رتبه بندی سایت است. وبسایت شما باید کاملا واکنش گرا بوده و هم در موبایل ، تبلت و هم کامپیوتر به خوبی بارگزاری شود.

به همین دلیل است که گوگل ، تاکید زیادی بر سئو نسخه موبایل سایت دارد و نحوه اجرا و نمایش سایت در موبایل را ملاک رتبه بندی قرار می دهد.

تاثیر سرعت بر رتبه سایت

دومین عامل مهم در سئو سایت ، سرعت بارگزاری صفحات می باشد. مدت زمان بارگزاری زمانی که کاربر وارد یک سایت می شود ، حتما باید زیر 2 ثانیه باشد ، زیرا تعداد زیادی از کاربران ، زمان زیادی را منتظر نمی مانند و بلافاصله به سایت دیگری مراجعه می کنند. اگر سایت شما به اندازه کافی سریع نیست ، می تواند در رتبه سایت در گوگل تاثیر منفی بگذارد. حتما سرعت سایت را در ابزارهای آنالیز سایت ، بررسی کنید. همچنین می توانید از ابزار رایگان PageSpeed ​​Insights Google  استفاده کنید و حتی در این سایت به شما پیشنهاداتی برای کاهش زمان بارگزاری سایت داده می شود.

نقش لینک سازی در بهبود سئو سایت

لینک ها ، چه بصورت لینک سازی داخلی و چه بک لینک و دریافت لینک از سایت های معتبر باشد ، تاثیر زیادی در ارتقا رتبه سایت دارند. در گذشته تعداد لینک های دریافتی نقش زیادی در سئو داشت اما امروزه تنها لینک هایی به بهبود رتبه کمک می کنند که از سایت های مرتبط و معتبر دریافت شده باشند به همین دلیل خرید بک لینک باید با دقت انجام شود.

همچنین لینک سازی داخلی میان صفحات یک وبسایت ، مانند پلی ارتباطی عمل می کند و حرکت ربات گوگل و کاربران را در سایت راحت تر می نماید..

در مقایسه با سایر فاکتورهای رتبه بندی موتورهای جستجو ، بک لینک ها بیشترین تاثیر را در ارتقا یا افت رتبه یک سایت دارند.

برای موفقیت در سئو و رسیدن به صفحه اول گوگل ، داشتن استراتژی لینکسازی داخلی و خارجی ضرورت زیادی دارد.

سئو داخلی سایت

بطور کلی سئو به دو دسته داخل و خارج سایت تقسیم می شود. فرآیندی مثل دریافت بک لینک در حوزه سئو خارجی است. اما سئو داخلی سایت ، مجموعه زیادی از اقدامات را دربرمی گیرد. تولید محتوا ، بهینه سازی عناوین ، توضیحات متا ، هدینگ ها ، فشرده سازی تصاویر ، درج عبارات کلیدی و بسیاری از موارد دیگر در حوزه سئو داخلی صفحات است. توجه به هرکدام از فاکتورهای سئوی داخلی می تواند یک عامل جهت بهبود رتبه بندی سایت در گوگل باشد.

مهم ترین اقداماتی که برای بهینه سازی داخل صفحات باید انجام دهید، تولید محتوا براساس اصول سئو می باشد. چگالی کلمات کلیدی ، درج عنوان ، متاتگ توضیحات ، هدینگ h1 ، لینکدهی داخلی را به خوبی اجرا کنید.

اهمیت دسترسی گوگل به سایت

کسب جایگاه در نتایج جستجوی گوگل ، نیازمند این است که خزنده گوگل به تمام اجزا سایت شما دسترسی داشته باشد.

به همین دلیل دسترسی گوگل به سایت از طریق ایجاد فایل robots.txt بهینه ،  اهمیت دارد. اشتباه در ایجاد این فایل می تواند تمام یا بخشی از سایت را از دید موتورهای جستجو مخفی کند که در رتبه سایت تاثیر بدی خواهد داشت. البته دسترسی کاربران نیز باید به سایت ، مطالب و صفحات کاملا آزاد و راحت باشد. در صورتی که کاربری نتواند به محتوایی از دامنه شما دسترسی داشته باشد ، از دید گوگل یک امتیاز منفی به حساب می آید.

مشاورین و همکاران ما در شرکت سئوبهینه ، با هدف بهبود و رونق کسب و کارهای اینترنتی ، آماده ارائه مشاوره و خدمات طراحی ، بهینه سازی و سئو سایت هستند.

اين مطلب 4542 بار مشاهده شده است