ویژگی های قالب های نقاش: ریسپانسیو، مدرن، حرفه ای و استفاده از طراحی روز

داستان یک طراح نقاش

نقاش دوستدار ایده های نو و گریزان از تکرار مکررات

بنده مهدی هستم، طراح قالب های نقاش. فارغ التحصیل رشته مهندسی هوافضا از دانشگاه صنعتی شریف هستم و عاشق طراحی و برنامه نویسی هستم. 
سال 59 و در شهرستان زیبای تکاب یکی از شهرهای استان آذربایجان غربی که به شهر خوشنویسان نیز شهره است به عنوان پنجمین فرزند خانواده بدنیا آمدم (یکی از خواهران و یکی از برادران بزرگ تر من در همان ایام طفولیت و به دلیل فوران امکانات پیش از انقلاب فوت کرده اند).
برنامه نویسی را از سال 87 شروع کردم و تا سال 90 بیشتر به کار برنامه نویسی متفرقه مشغول بودم و هیچ وقت یک طراح وب و یا حتی کاربر آن محسوب نمی شدم ولی در سال 90 اولین کار طراحی وب خود به صورت طراحی قالب برای یک وبلاگ شخصی که مال همسرم بود شروع کردم و کار طوری پیش رفت که دیگر آن وبلاگ شده بود محل آزمایش ایده های من!
به مرور زمان و طی کار روی طراحی آن وبلاگ ایده ایجاد سایت نقاش در ذهن من زده شد و یک سال تمام روی چگونگی سایت و نحوه ارائه قالب ها فکر کردم و سرانجام در آذر ماه سال 91 اولین نسخه از سایت بارگذاری شد و اولین قالب سایت در تاریخ 8 آذر 91 بارگذاری شد.
 
نزدیکی های عید سال 90 بود که برادرم پیشنهاد طراحی سایت هیئت شهدای گمنام را به بنده داد در حالی که تا آن زمان هیچ تجربه طراحی سایتی غیر از همان وبلاگ شخصی همسرم نداشتم. با این حال دل به دریا زدم و آن کار را پذیرفتم. نیمه تعطیلات عید سال 91 بود که سایت شهدای گمنام شروع به کار کرد در حالی که رنک آلکسای آن در ایران بالای 100 هزار و در دنیا بالای 48 میلیون بود اما در کمتر از سه ماه رنک آن در ایران به حدود 2000 و در دنیا به حدود 100 هزار رسید. البته بعدها تیم دیگری طراحی هیئت شهدای گمنام را در دست گرفت و بالکل ان را تغییر داد و طرح کنونی حاصل کار نقاش نمی باشد.
در اوایل پائیز سال 91 روی طراحی سیستم مدیریت محتوای اختصاصی خودم که با زبان asp.net ایجاد شد کار کردم و در کمتر از دو هفته این سیستم مدیریت محتوا را ایجاد کردم که سایت های نقاش، سیب های کال و اطلاع رسانی پیامبر اعظم (ص) بر اساس آن ایجاد شده اند.
 
از زمان آغاز به کار سایت نقاش، تاکنون چندین نسل مختلف طراحی را تجربه کرده و سراغ طراحی جدیدتر رفته ام. به شدت از تکرار گریزان هستم و دوست دارم همیشه طرح نوئی برای ارائه داشته باشم.
برای طرح قالب ها سعی می کنم یا کل طرح را خودم کار کنم و یا به طراحی روز دنیا مراجعه کرده و آنها را برای استفاده در وبلاگ های فارسی زبان بازنویسی و آداپته می کنم.
علاوه بر کار طراحی، به کار ترجمه و تألیف کتاب های برنامه نویسی نیز می پردازم که تاکنون دو کتاب یکی به صورت ترجمه و تألیف و دیگری ترجمه توسط نشر سها دانش روانه بازار نشر شده است.
هیچ علاقه ای به اجرای کارهای سفارشی ندارم و دوست دارم حاصل کار و تجربیات خود را به صورت عمومی در اختیار دیگران قرار دهم.
کار طراحی کاری است پر از پیچ و خم های بسیار و دشوار و یقینا نه من و نه هیچ کس دیگری نمی تواند ادعای ارائه یک کار بی عیب و نقص را داشته باشد، فلذا نقاش به همدلی شما دوست عزیز بیش از هر چیز دیگری نیاز دارد تا بتواند بر نقص های خود فائق گردد و روزبروز بر کیفیت خدمات خود بیفزاید.
 
نقاش صمیمانه از شما می خواهد با همدلی خود در مواجهه با نقص های احتمالی قالب ها، راه برای ارائه خدمات بهتر هموار کنید تا نقاش بتواند در فضای صمیمانه و دوستانه روز بروز کارهای بهتر و کاملتری تقدیم شما نماید.
 
دوستدار شما، نقاش
 
نمايش: ۲۸۷۹۳