ویژگی های قالب های نقاش: ریسپانسیو، مدرن، حرفه ای و استفاده از طراحی روز

مشخصات و انواع قالب های وافل

معرفی انواع قالب وافل برای اجرای سقف وافل برای راه اندازی پروژه های بزرگ ساختمانی حائز اهمیت است. با شناخت بهتر و دقیق تر هر یک از قالب هایی که برای اجرای سقف وافل استفاده می شود، بهترین سقف ها برای پروژه شما انتخاب می شوند. ابعاد و قیمت هر کدام از این قالب ها متفاوت است. قالب های وافل قطعات پلاستیکی شکلی هستند که برای حذف بتن تولید می شوند. با تولید و تهیه این فرم ها آسیب های کششی و فشاری سازه برطرف شده و مقاومت سقف به میزان قابل توجهی افزایش می یابد.

مشخصات کلی قالب سقف وافل

مزایای فنی و اقتصادی هر قالب وافل از مهم ترین دلایل افزایش خرید آنها در زمینه ساخت و ساز است. برای معرفی انواع قالب های وافل برای اجرای سقف وافل، جنس هر یک از این قالب ها مورد توجه قرار گرفته است. جنس پلاستیک و پروپیلن هر یک از این قالب ها یکی از مزیت های خرید این اقلام است. انواع آنها سبک وزن و سطح آنها صیقلی است. برخی از این قالب ها با قفل تولید می شوند. انواع قالب های مورد استفاده در این زمینه برای استفاده در این زمینه باید از سازمان نظام مهندسی مجوز دریافت کرده باشند.

آشنایی با انواع قالب وافل سقف وافل

معرفی انواع قالب وافل برای اجرای سقف وافل جهت انتخاب بهترین ابزار در ساخت و اجرای سقف وافل حائز اهمیت است. قالب های وافل در مدل های مختلف تولید می شوند و برای پروژه های در دست اجرا موجود می باشند. سقف وافل یک طرفه یکی از پرطرفدارترین انواع سازه های ساختمانی است که با استفاده از قالب های یک طرفه با تیرهای مخصوص ساخته می شود. در این فرم ها رفتار سقف شبیه به سقف تیرچه بلوک بوده و ظرفیت بارگذاری یکسانی دارند.

قالب های سقف وافل دو طرفه نیز در بین آنها طبقه بندی می شوند و کاربردهای قابل توجهی دارند. این محصولات جایگاه بسیار مهمی در معرفی قالب های وافل برای اجرای سقف وافل دارند. قالب های دو طرفه سیستم های دال و تیر هستند که در آنها بار در هر دو جهت اعمال می شود. امکان ایجاد دهانه های بلند در این سازه ها وجود دارد. هر نوع از این قالب ها را می توان به صورت قفل شده و ساده تولید کرد.

 

بررسی مزایای قالب وافل

برای معرفی انواع قالب وافل برای اجرای سقف وافل باید به مزیت های مهم هر یک از این ست های محصول نیز توجه کرد. در زیر به برخی از این فواید مهم اشاره شده است:

از رقبای قالب های وافل می توان به قالب های Yobot و Kubiax اشاره کرد که از نظر کیفیت در سطح پایین تری نسبت به قالب های وافل قرار دارند. بر خلاف این قالب ها، قالب های وافل در برابر نور خورشید و سایر عوامل مخرب مقاومت بیشتری دارند.
استحکام قالب های وافل اغلب بیشتر بوده و میزان شکستگی و آسیب این قالب ها نسبت به سایر تجهیزات کمتر است. این قالب های پلاستیکی شکسته نمی شوند و از ورود مواد بتن به داخل قالب جلوگیری می کنند.
میزان بتن مصرفی در ساخت و آماده سازی این سقف ها تقریباً 20 درصد کمتر از سایر فرم ها است.
انواع مختلف قالب وافل چندین بار استفاده می شود و باعث صرفه جویی در هزینه های فرآیندهای ساخت می شود.
قابلیت تفکیک آسان این قالب ها نیز یکی از مهم ترین مزایای استفاده از آن ها است.
این قالب ها به محیط زیست آسیب نمی رسانند و محصولی دوستدار محیط زیست محسوب می شوند.

ابعاد قالب های وافل یک طرفه

برای معرفی انواع قالب های وافل برای اجرای سقف وافل، ابعاد و اندازه های هر یک از این قالب ها نیز در نظر گرفته شده است. برای انتخاب دقیق تر از بین این سازه ها باید به اندازه ای که می خواهید سقف را بسازید و نصب کنید توجه کنید. به طور کلی قالب های یک طرفه از مواد پلاستیکی تولید می شوند و ساختاری U شکل دارند. برای اتصال این قطعات از بست های مخصوص استفاده می شود. به این ترتیب فرم های مستطیلی به هم متصل خواهند شد.

طول و عرض هر یک از این قالب ها متغیر بوده و بین 12 تا 14 سانتی متر تعیین می شود. قیمت هر یک از این قالب ها بر اساس ابعاد و اندازه آنها برآورد خواهد شد. هزینه اجرای هر قالب نیز به ازای هر متر مربع محاسبه می شود. هزینه اجرای هر قالب جدا از قیمت خرید قالب تعیین می شود.

ابعاد قالب های وافل دو طرفه

برای معرفی انواع قالب وافل برای اجرای سقف وافل به ابعاد و اندازه های قالب وافل دو طرفه نیز توجه می شود. قالب های دو طرفه به صورت نیمه مکعبی طراحی شده اند و مواد به کار رفته در آن ها شبیه قالب های یک طرفه است. در برخی از این قالب ها سوراخ هایی وجود دارد که برای نصب بست ها استفاده می شود. هر یک از این قالب ها را می توان به راحتی حمل کرد. از انواع این قالب ها برای بازشوهای عریض استفاده می شود.

قیمت این قالب ها بر اساس سایز کار و تعداد قالب های استفاده شده در آن تعیین خواهد شد. نوع قالب ها نیز در این زمینه موثر خواهد بود.

مقاومت قالب های وافل

برای معرفی انواع قالب وافل برای اجرای سقف وافل، مقاومت هر یک از آنها نیز در نظر گرفته شده است. مقاومت این سازه ها در برابر تغییر شکل در پروژه های ساختمانی بسیار مهم است. اگر قالب های مورد استفاده مقاومت لازم را نداشته باشند، انحراف قابل توجهی در تجهیزات ساختمانی مورد استفاده ایجاد می کنند. مقاومت قالب ها در برابر بار و فشار نیز در نظر گرفته می شود. در فرآیند ساخت هر یک از این قالب ها، انواع تست های مقاومت و پایداری انجام شده است.

سهولت در نگهداری قالب های وافل

یکی از مهم ترین مزیت های استفاده از قالب های وافل نسبت به سقف عرشه اینتل، سهولت در نگهداری این تجهیزات است. ذخیره هر یک از این قالب ها به دلیل طراحی استثنایی آنها آسان است. همه آنها بدون کوچکترین لغزشی در کنار هم قرار می گیرند. انواع این قالب ها نیازی به مونتاژ در کارگاه نخواهند داشت و همین ویژگی باعث برتری آنها نسبت به سایر تجهیزات شده است.

نتیجه

در این مقاله با توجه به معرفی انواع قالب وافل برای اجرای سقف وافل، نکاتی را بررسی کرده ایم که به شما در درک این تجهیزات کمک می کند. با استفاده از این مجموعه نکات، استفاده بهتری از هر یک از این ساختارها خواهید داشت. شما می توانید هر نوع قالب سقف وافل را در ابعاد و اندازه های مختلف بر اساس اندازه محیط و طراحی ساختمان خود انتخاب و خریداری کنید. قیمت خرید هر یک از این سازه ها به دلیل نوسانات قیمت تمام شده تجهیزات ساختمانی ثابت نیست و تغییراتی در این لیست قیمت ها ایجاد شده است.

نمايش: ۱۶۲